تعمیر درب پارکینگ
ارسال پیامک انبوه
طراحی سایت رایگان
تور داخلی ارزان
آموزش رانندگي آموزش رانندگي .

آموزش رانندگي

آموزش حركت با دنده عقب  كليك كنيد


آزمون شهري كليك كنيد


آموزش پارك دوبل كليك كنيد


بهترين حالت گرفتن فرمان كليك كنيد


آموزش پارك كنار جدول كليك كنيد


فيلم آموزش مهارت هاي رانندگي كليك كنيد


آموزش پارك دوبل كليك كنيد


آموزش دور زدن دو فرمانه و يك فرمانه كليك كنيد

 





آموزش رانندگی کلیک کنید


آموزش رانندگی تصویری کلیک کنید

 
آموزش رانندگی مخصوص بانوان کلیک کنید


دانلود رايگان آموزش رانندگي مبتدي

    دانلود رايگان آموزش رانندگي مبتدي
    دانلود رايگان آموزش رانندگي 94,
هزينه ي آموزش رانندگي در سال 94,

 

حركت دور ميدان

 

 

حركت دور ميدان از سمت چپ صورت مي گيرد. حق تقدم با وسيله نقليه اي است كه در حال حركت دور ميدان يا در حريم ميدان باشد و راهنماي سمت چپ براي حركت دور ميدان مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

آموزش رانندگي - حركت دور ميدان

 

نكته

نوعي ميدان وجود دارد كه ميدان سكو دار نام دارد كه هم مي توانيم از سمت چپ و هم از سمت راست آن حركت كنيم. (جاي ايستادن پليس يا محل نصب دوربين هاي مدار بسته كنترل كننده ترافيك)

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۳:۵۷ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود pdf رايگان آموزش رانندگي

    دانلود pdf رايگان آموزش رانندگي,
    دانلود رايگان آموزش رانندگي مجازي,
  ,  cd آموزش رانندگي دانلود رايگان

سرعت ماشين در دنده عقب به وسيله كلاچ تنظيم مي شود. به اين صورت كه هنگام دنده عقب بايستي با نگهداشتن كلاچ در نقطه حركت از شتاب گرفتن ماشين جلوگيري كنيم. چرا كه اگر در دنده عقب شتاب ماشين زياد شود كنترل ماشين از دست راننده خارج مي شود و ماشين به چپ و راست منحرف خواهد شد. بنابراين يك راننده خوب با پايين آوردن كلاچ در دنده عقب از سرعت ماشين كاسته و كنترل ماشين را به آساني به دست خواهد گرفت.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۳:۴۱ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

اموزش رانندگي دانلود رايگان

    آموزش رانندگي دانلود رايگان,
    دانلود فيلم رايگان آموزش رانندگي,
    دانلود رايگان آموزش مجاز ي رانندگي,

پارك ال

 

 

الف) مرحله اول

ابتدا كنار خيابان با فاصله مناسب كه بيشتر از نيم متر و در فاصله طولي مناسب كه چند متر بعد از تقاطع است ، ايست كرده و با دنده عقب و راهنماي سمت راست آرام حركت كرده تا جايي كه اولين گوشه سه گوش به موازات خط ممتد جدول شود. يا اينكه گوشه قبل از نوار مشكي بين سه گوش و شيشه درب عقب ، در يك خط اوريب بيافتد. مماس بر سر جدولي كه بعد از قوس شروع مي شود ، فرمان را در حال حركت ، آرام به سمت راست دور مي دهيم تا جايي كه ماشين به موازات جدول مورد نظر برسد در اين صورت فرمان به سمت راست دور خوده است؛ ايست مي كنيم.

 

 

ب) برگرداندن بدون حركت ، دو دور به سمت چپ

فرمان را بدون حركت بر مي گردانيم تا چرخ هاي دور خورده به سمت راست به حالت عادي خود برگردند و به موازات ماشين درآيند. دست راست را پشت صندلي شاگرد و سرو گردن را از بين صندلي هاي جلو رو به عقب برگردانده و با چراغ استپ و تنظيم دنده عقب رو به عقب حركت مي كنيم. در اين حالت ، دست چپ بايد وسط فرمان كه قبلا به حالت راست برگشته قرار گيرد و انحراف حركت را با چپ و راست دادن فرمان كنترل مي كنيم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۳:۱۰ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود آموزش تصويري رانندگي در سطح مبتدي

    دانلود آموزش تصويري رانندگي در سطح مبتدي,
    دانلود رايگان فيلم آموزش عملي رانندگي رايگان,
    دانلود آموزش رايگان رانندگي,

دور زدن با دو فرمان در خياباني كه عرض آنها زياد نيست صورت مي گيرد. به اين صورت كه كنار سمت راست خيابان با فاصله مناسب ايست كرده راهنماي سمت چپ را زده و با دنده ۱ و برگرداندن سر و گردن به عقب سمت چپ ، جهت اطمينان آرام حركت كرده و فرمان را به سرعت به سمت چپ دور مي دهيم. تا جايي حركت بايد كرد كه آينه بغل سمت چپ سوار بر پياده رو شود و آينه سمت راست به موازات جدول قرار گيرد. سپس ايست كرده و با دنده عقب و راهنماي سمت راست ، آرام آرام حركت كرده و فرمان را به سرعت به سمت راست برمي گردانيم تا جايي كه جاده جلو را به شكل مثلث و آيينه سمت راست به موازات وسط خيابان شود. بعد ايست كرده و دوباره راهنماي سمت چپ را مي زنيم. دنده را ۱ مي كنيم و با حركت رو به جلو به سرعت فرمان را به سمت چپ دور مي دهيم و در مسير سمت راست خيابان به حركت خود ادامه مي دهيم.

 

 

آموزش رانندگي - دور دو فرمان



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۲:۵۷ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود رايگان فيلم آموزشي تصويري رانندگي

    دانلود رايگان فيلم آموزشي تصويري رانندگي,
    دانلود سي دي آموزش تصويري راهنمايي رانندگي,
    دانلود آموزش تصويري رانندگي براي افراد مبتدي,

چهارراه هاي هم عرض

به چهارراه هايي كه عرض خيابان هاي منتهي به تقاطع ، يك اندازه باشد كه مشخصه آن يا اينكه خط كشي نرسيده به مركز تقاطع از چهار مسير يا ممتد كامل باشد و يا مقطع كامل باشد.

 

 

آموزش رانندگي با خودروي سواري

نمونه هايي از چهارراه هم عرض

 

 

چهارراه هاي غير هم عرض

به چهارراه هايي كه عرض خيابان هاي منتهي به تقاطع يكسان نباشد كه مشخصه آن خط كشي نرسيده به تقاطع از سمت عرض كم ممتد و از سمت عرض زياد مقطع باشد.

 

 

آموزش رانندگي با خودروي سواري

نمونه چهارراه غير هم عرض

 

قواعد

در چهارراه هاي هم عرض كه فاقد تابلوي ايست يا تعيين كننده مسير حركت باشد :

 

- اگر سه ماشين باشند رعايت حق تقدم با وسيله اي كه سمت راست آن خالي باشد و بعد ماشيني كه سمت راست آن خالي شد به ترتيب حركت مي كند. ۳←۲←۱

- اگر چهار تا ماشين باشد حق تقدم با ماشيني است كه گردش به راست انجام دهد و بعد به ترتيب ماشيني كه سمت راست آن خالي باشد به حركت ادامه مي دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۲:۳۷ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود رايگان آموزش رانندگي با پرايد تصويري

    دانلود رايگان آموزش رانندگي با پرايد تصويري,
    دانلود رايگان آموزش تصويري رانندگي با پرايد,
    دانلود فيلم تصويري آموزش عملي رانندگي,

لاين يا مسير حركت در جاده يا اتوبان يا بزرگراه و يا آزادراه ها از سمت راست ترتيب مي گيرند. يعني اول كندرو يا همان لاين يا مسير يك و لاين دوم ، سوم و چهارم. ترتيب سرعت در اين لاين ها با تابلوها مشخص شده و معمولا لاين سوم يا چهارم در بعضي از راه ها مسير سبقت يا گردش مي باشد.

 

 

آموزش رانندگي با خودروي سواري

نحوه صحيح سبقت گرفتن از كاميون

 

 

سبقت فقط از سمت چپ امكان پذير است. در مواردي كه وسيله نقليه اي قبل از ماشين ما در حال گردش به چپ باشد از سمت راست آن مي توانيم سبقت بگيريم و اما اگر آن وسيله نقليه در لاين سوم يا چهارم باشد ما در لاين دوم يا سوم حركت مستقيم يا همان حركت بين خطوط را انجام مي دهيم كه در چنين مواردي سبقت حساب نمي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۲:۲۲ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

آموزش كامل رانندگي با پرايد

    آموزش كامل رانندگي با پرايد,
    اموزش رانندگي با عكس,
    اموزش رانندگي با كامپيوتر,

يك راننده باهوش در حركت اول بايد سعي كند كه نقطه يك حركت كلاچ را پيدا كند و به صورت ناگهاني كلاچ را بالا نياورد. پيدا كردن مقدار فاصله بين نقطه صفر كلاچ تا نقطه يك حركت را قلق گيري كلاچ مي گويند. هر ماشيني را كه براي اولين بار مي خواهيم حركت دهيم بايد كلاچ آن را قلق گيري كنيم.

 

آموزش رانندگي - قلق گيري كلاچ



كلاچ را تا انتها گرفته ، دنده را به نياز حركت يا در حالت ۱ يا در حالت عقب قرار داده و به همان حالت كنترل كلاچ ، كلاچ را آرام آرام و به صورت ميليمتري بالا مي آوريم تا متوجه شويم كه نقطه حركت آن كجاست. هر اتومبيلي را كه براي اولين بار حركت مي دهيم بهتر است گاز ، كلاچ ، ترمز، دنده و فرمان آن را قلق گيري كرده و مورد ارزيابي قرار دهيم. چون ممكن است از گاز ، كلاچ ، ترمز ، دنده و فرمان ماشين شما سفت تر و يا نرم تر باشد. در ضمن نه تنها اين تفاوت هميشه وجود دارد بلكه يك مسئله عادي به شمار مي رود و ما به عنوان راننده بايد متوجه آن باشيم. نقطه صفر در همه ماشين ها يكسان است يعني انتهاي كلاچ همه ماشين ها نقطه صفر محسوب مي شود اما مقدار فاصله بين نقطه صفر و نقطه يك حركت در همه ماشين ها يكسان نيست.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۲:۰۲ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود بازي رانندگي با پرايد

    دانلود بازي رانندگي با پرايد,
    بازي آموزش رانندگي با پرايد,
    نحوه رانندگي با پرايد صبا,

نحوه حركت به سمت ماشين

 

با توجه كامل به اطراف و ساير استفاده كنندگان از راه مانند خودروهاي ديگر ، موتور سيكلت ها ، عابرين و غيره ... ، از عقب ماشين ، به سمت درب راننده نزديك مي شويم.


الف) بازكردن درب


بعد از كليد انداختن و بازكردن قفل درب با دست چپ درب خودرو را باز مي كنيم.


ب) سوار شدن


سوار شدن با پاي راست انجام مي شود ، نه با سر. ابتدا از قسمت سمت راست بدن ، بر روي صندلي مي نشينيم.

 

ج) پياده شدن


دسته درب را با دست چپ مي گيريم و با دست راست دستگيره را گرفته و قبل از باز كردن درب پشت سر را نگاه مي كنيم. بعد از اينكه مطمئن شديم خطري نيست ، درب را باز مي كنيم ، پاي چپ را بيرون مي گذاريم و بعد سر و بدن را بيرون مي آوريم.


د) تنظيم اوليه قبل از حركت


اول صندلي را جهت تنظيم ميدان ديد طبيعي و كنترل پدال ها و تسلط به فرمان تنظيم مي كنيم. به اين صورت كه موقع استفاده از پدال ها پاشنه پا با كف ماشين برخورد داشته و براي پدال گرفتن از سينه پا استفاده كنيم. براي امتحان كردن مي توان از كلاچ كمك گرفت. پشتي صندلي را نيز با توجه به راحت قرار گرفتن كمر تنظيم مي كنيم ، به طوري كه موقع رانندگي ديد كامل داشته باشيم (نه اينكه خوابيده باشد و يا فرمان در بغل راننده باشد) و بعد از آن آينه ها را طوري بايد تنظيم كنيم كه با آينه سمت راست قسمتي از بدنه ماشين و فضاي سمت راست ماشين و با آينه سمت چپ قسمتي از بدنه سمت چپ و فضاي سمت چپ ماشين را ببينيم و همچنين با آينه بالاي سر تا شعاع ۷۰ متري پشت سر را ببينيم و در آخر كمربند ايمني را مي بنديم.

دنده را در حالت خلاص قرار داده و بايد مطمئن شويم كه دنده خلاص شده باشد. سويئچ را در حالت باز يا همان روشن قرار داده صبر مي كنيم تا حدودا ۱۵ ثانيه بگذرد ، بعد از اينكه قسمت ECU ماشين يا برق بارگيري كرد استارت مي زنيم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۱:۴۱ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

طرز رانندگي با پرايد

    طرز رانندگي با پرايد,
    بازي رانندگي با پرايد,
    آموزش رانندگي با اتومبيل پرايد,

.حالت سكون و سرازيري:

اين راحت ترين حالت نيم كلاچه. اگر ماشين جلوتون باشه، مطمئناً نميشه ترمز رو بلافاصله رها كرد. اما فرض كنيم جلوي شما خاليه.خب مثل حالت بالا عمل مي كنيم. اما اگر مثلاً تو ترافيك بوديم و سرازيري هم بود، چكار كنيم؟ تو اين حالت نيم كلاچ لازم نيست.دنده رو خلاص كنيد و فقط پا روي ترمز باشه.با شروع حركت ماشين ها، ترمز رو رها كنيد تا به ماشين جلويي برسيد.بعد كه ايستاد دوباره ترمز كنيد. پس كي نيم كلاچ لازمه؟ وقتي كه ماشين جلويي فاصله ي زيادي از شما گرفته( مثل وقتايي كه ترافيك يكدفعه حركت زيادي ميكنه و ماشين جلويي 6-7 تا ماشين ميره جلوتر) و با رها كردن ترمز مدت زمان زيادي طول مي كشه تا به ماشين جلويي برسيد. بعلاوه وقتي تو سرازيري هستيد، اگر ماشين خلاص باشه و سرعت زيادي بگيره، ترمز ها زياد خوب عمل نمي كنند و خطرناكه.پس تنها در حالت حركت مورچه اي ماشين جلويي، ماشين رو خلاص كنيد و با ترمز حركت كنيد نه در موارد ديگر.

3.حالت سكون و سربالايي:

سخت ترين حالت نيم كلاچ و مهمترين حالت. در اين جا فرض مي كنيم تو يك سربالايي با شيب تند هستيم(مثل سربالايي پارك جمشيديه) و توي ترافيك گير كرديم.ماشين خلاصه و ترمز رو گرفتيم. حالا ماشين جلويي حركت مي كنه و به اندازه ي يك ماشين ميره جلو. چجوري حركت كنيم كه بدون اينكه بريم عقب و بزنيم به ماشين عقبي، راحت بريم جلو و فاصله رو پر كنيم؟

ببينيد دو حالت داره:

1. اگر خيلي سربالايي تند نباشه:

  پا روي ترمز، كلاچ دنده1، حالا آروم پا رو از روي كلاچ بر ميداريم تا ماشين بلرزه؛ بعد ترمز رو رها مي كنيم و گاز ميديم و آروم پا رو از روي كلاچ بر ميداريم تا ماشين بره جلو. در واقع شما با اين كار، بدون استفاده از ترمز و فقط با نيم كلاچ، ماشين رو در سربالايي نگه ميداريد و با گاز دادن و رها كردن بيشتر كلاچ، بدون اينكه عقب بريد، به جلو حركت مي كنيد. براي ايستادن هم گاز رو رها كنيد، كلاچ رو تا ته بگيريد، ترمز كنيد و بعد دنده رو خلاص كنيد؛ پا رو از روي كلاچ برداريد و فقط ترمز رو نگه داريد. مي تونيد يه كار خوب كنيد كه ترمز دستي رو بكشيد بالا و پا رو از روي ترمز بر داريد و راحت بشينيد. و بعد براي شروع حركت ترمز رو بگيريد، دستي رو بخوابونيد و مثل بالا عمل كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۰:۵۴ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

رانندگي با پرايد رايگان

    رانندگي با پرايد رايگان,
    چگونگي رانندگي با پرايد,
    رانندگي با ماشين پرايد,

رمز دستي بالاكشيده  دنده راخلاص كرده. پس هيچ پدالي رانگرفته ايد و راحت نشسته ايد. حالا بايد بعد ازمدتي توقف حركت كنيد. وضعيت پدال ها رابايد به اين صورت تغيير بدهيد: اول از همه كلاچ راتاانتهاگرفته (نقطه صفركنترلي)  دسته دنده روي يك. پاي راست را روي پدال گاز گذاشته اما فشار نمي آوريد. فقط آماده اش مي كنيد. كم كم ازنقطه صفركنترلي ؛كلاج را شروع به بالا آوردن مي كنيد تازمانيكه لرزش موتوررا زير پاي خود احساس كنيد (اصطلاحا"نيم كلاچ )يا قسمت دوم كنترلي كلاج ) همزمان دستي راخوابانده و كمي گاز بدهيد و شروع به حركت كنيد. با نيم كلاچ نمي شود سربالايي رو به بالا رفت و بايد كمي هم همزمان ازگاز استفاده كرد. اما زياد گاز نداده والاممكن است كنترل ماشين ازدست شما خارج شود. (اين حركت) ،بسيارخطرناك است . آرام و پيوسته عمل كنيد. ممكنه چند بار اول خاموش كنيد. اما به مرور زمان قلق كلاج دستتان خواهدآمد.اين مورد احتياج به تمرين بيشتر د ارد؛لطفا بيشتر تمرين كنيد.

زمان توقف چكار بايد كرد؟  كلاچ را تا انتها بگيريد و همزمان ترمز كنيد تا اتومبيل متوقف شود.دنده راروي وضعيت دنده خلاص قرارداده؛ترمز دستي را بكشيد و پاهارااز روي پدالها برداريد و به پاها استراحت بدهيد. با شروع حركت دوباره مثل حالت اول عمل كنيد.

نكته:گاهي در سربالايي ها فقط از پدال ترمز استفاده مي شود. اين براي وقتي است كه اولاً شيب سربالايي بسيار كم باشد. دوماً ترافيك روان باشد و اتومبيل ها در حال حركت باشند يا توقف هاي بسيار كوتاه داشته باشند. در اين جا بايد براي شروع حركت مثل حالت اول عمل كرد و براي توقف،فرقش اينست؛كه ترمزدستي رانمي كشيد و پدال ترمز را نگه ميداريد( توجه كنيد كه اتومبيل خلاصه و پاي چپ را داريد استراحت ميدهيد). با شروع حركت، اول نيم كلاچ كنيد و وقتي مطمئن شديد كه اتومبيل شما پس نمي زند( دراينجا كمي لرزش زيرپا احساس مي كنيد كه قسمت دوم كنترلي كلاج محسوب مي شود) ؛ اين همان نقطه مورد نظر ماست) بايد پدال ترمز را رها كنيد و كمي گاز بدهيد و پا را بيشتر از روي كلاچ برداريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۰:۲۹ توسط:آموزش رانندگي موضوع: